خاطرات از امام خميني ره

سه وصف از شخصيت امام خميني در افق نگاه رهبر انقلاب

امام خميني به اسلام عزت بخشيد و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد:

او به اسلام عزت بخشيد و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد. او ملت ايران را از اسارت بيگانگان نجات داد و به آنان غرور و شخصيت و خودباوري بخشيد. او صلاي استقلال و آزادگي را در سراسر جهان سرداد و اميد را در دلهاي ملل تحت ستم جهان زنده كرد. او در عصري كه همه دستهاي قدرتمند سياسي براي منزوي كردن دين و معنويت و ارزشهاي اخلاقي تلاش مي كردند نظامي براساس دين و معنويت و ارزشهاي اخلاقي پديد آورد و دولت و سياستي اسلامي بنيان نهاد. او جمهوري اسلامي را ده سال در ميان طوفانهاي سهمگين و حوادث سرنوشت ساز قدرتمندانه اداره و حراست و هدايت كرد و به نقطه مطمئن رسانيد. ده سال رهبري او براي مردم و مديران ما يادگاري فراموش نشدني و ذخيره اي بس گرانبهاست.

امام بت ها را شكست و تخت هاي فرعوني را لرزاند

او آن روح الله بود كه عصا و يد بيضاي موسوي و بيان و فرقان مصطفوي به نجات مظلومان كمر بست تخت فرعونهاي زمان را لرزاند و دل مستضعفان را به نور اميد روشن ساخت. او به انسانها كرامت و به مومنان عزت و به مسلمانان قوت و شوكت و به دنياي مادي و بي روح معنويت و به جهان اسلام حركت و به مبارزان و مجاهدان في سبيل الله شهامت و شهادت داد.

او بتها را شكست و باورهاي شرك آلود را زدود. او به همه فهماند كه انسان كامل شدن علي وار زيستن و تا نزديكي مرزهاي عصمت پيش رفتن افسانه نيست. او به ملتها نيز فهماند كه قوي شدن و بند اسارت گسستن و پنجه در پنجه سلطه گران انداختن ممكن است. لمعات قرب حق را صاحبان بصيرت در چهره منور او ديدند و طعم بر الهي را كه در حيات و ممات بر او مي باريد همه چشيدند. دعاي او مستجاب شد كه مي گفت: «الهي لم يزل برك علي ايام حياتي فلا تقطع برك عني في مماتي

با رحلت خود انقلابي ديگر برپا كرد... ده ميليون دل بي قرار را بر جنازه خود گرد آورد و صدها ميليون را در سراسر جهان در غم خود عزادار كرد. همان طور كه در زندگيش تختهاي فرعوني را لرزانده بود; با مرگ خود نيز خواب و خيال باطل را از چشم دشمنان ربود.

از اين پس دنيا شاهد شكوفايي روزافزون خميني كبير خواهد بود. نهالي كه او نشانده و بذري كه او پاشيده همان كلمه طيبه اي است كه: «اصلها ثابت و فرعها في السما توتي اكلها كل حين باذن ربها».

باري خميني عزيز ما را كيست كه نشناسد و كيست كه به شايستگي بشناسد الفظ من را تحمل آن نيست كه آن حقيقت فاخر و آن گوهر نفيس را در خود بگنجاند و قلم قاصر اين جانب ناتوانتر از آن است كه سوداي ترسيم آن چهره ملكوتي را بپروراند. بهتر آن كه عنان قلم دركشم.

امام باني رهبر معلم و پدر انقلاب است

شخصيت عظيم و قاطعيت بي مانند اين رهبر بزرگ سرانجام يكي از شگفت انگيزترين پديده هاي تاريخ يعني انقلاب اسلامي را به بار آورد و استقلال و آزادي را در كشوري كه قرنها در هجران آزادي و استقلال گذرانيده بود مستقر ساخت.

او انقلاب اسلامي را آغاز كرده و به برگ و بار آورد و انقلاب اسلامي او را در رفيعترين جايگاه يك انسان افسانه اي نشاند و از او چهره اي جاودانه ساخت و اين نبود مگر به توفيق الهي و به يمن هماوايي متقابل امام و امت.

او فرهنگ «تسليم» را در جامعه دگرگون كرد و حصار ترس را فروريخت و ملتي را به سرچشمه پاك و زلال فطرت خدايي رهنمون شد. او باني رهبر معلم و پدر انقلاب است كه بزرگترين پديده هاي روزگار ماست.

انقلاب اسلامي بي نام خميني در هيچ جاي جهان شناخته نيست چرا كه آغازگر زمزمه انقلاب اوست و هم اوست كه آن را در لحظات سخت و دشوار رهبري كرده و از تنگناها گذرانيده و از انقلاب اسلامي مردم ايران. پديده اي عظيم و اسوه اي جهاني پديد آورده است.


اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: ازفرمایشات امام ، خاطرات از امام خمینی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب را ببينيد
تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 14:49 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :
چندی از سخنان امام خمینی (ره)

Asemooni.com  

some of imam khomeini ra چندی از سخنان امام خمینی (ره)

 

 

جوانان عزیز

امام خمینی (ره)

من در اینجا به جوانان عزیز کشورمان ،به این ذخیره های عظیم الهی وبه این گلهای معطر ونوشکفته جهان اسلام سفارش میکنم که قدر وقیمت لحظات شیرین زندگی خود را بدانید و خودتان را برای یک مبارزه علمی وعملی بزرگ تا رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی آماده کنید …

 

**************

 

ملت ایران

امام خمینی (ره)

امید دارم ملت های اسلامی وملت بزرگ ایران با یک تحرک فرهنگی گسترده بتوانند مسلمانان را از فقر وتنگنای علمی در آورند .


اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: ازفرمایشات امام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب را ببينيد
تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 11:48 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :

توصــيــه بــه جوانــــان

امام خميني ره

 من در اينجا به جوانان عزيز كشورمان ،به اين ذخيره هاي عظيم الهي وبه اين گلهاي معطر ونوشكفته جهان اسلام سفارش ميكنم كه قدر وقيمت لحظات شيرين زندگي خود را بدانيد و خودتان را براي يك مبارزه علمي وعملي بزرگ تا رسيدن به اهداف عالي انقلاب اسلامي آماده كنيد.

امام خميني ره

پيش كسوتان شهادت

امام خميني ره

من در ميان شما باشم يا نباشم به همه شما وصيت و سفارش مي كنم كه نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد، نگذاريد پيش كسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند..

امام خميني ره

نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام

امام خميني ره

مسئولان ما بايد بدانند كه انقلاب ما محدود به ايران نيست. انقلاب مردم ايران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم‏داري حضرت حجّت ـ ارواحنا له الفداء ـ است كه خداوند بر همه مسلمانان و جهانيان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.

امام خميني ره

قرائت قرآن

امام خميني ره

 

 فرزندم! با قرآن، اين بزرگ كتاب معرفت آشنا شو، اگر چه با قرائت آن، و راهي از آن به سوي محبوب باز كن و تصور نكن كه قرائت بدون معرفت اثري ندارد كه اين وسوسه شيطان است.

امام خميني (ره) 

دوام بر وضو

امام خميني ره

براي جلوگيري از شر نفس و شيطان ،دوام بر وضو را سفارش مي فرمودند و شيخ ما مي گفتند:[وضوبه منزله لباس جندي است]

امام خميني ره

غيبــــــــت

امام خميني ره

بدان كه علاج اين خطيئه عظيمه (غيبت) چون خطيئات ديگر به علم نافع و عمل توان كرد. اما علم پس چنين است كه انسان تفكر كند در فايده اين عمل و آن را مقايسه كند با نتايج سود و ثمرات زشتي كه دارد. سپس آن را در ميزان عقل گذاشته و از آن نتيجه گيرد. البته انسان با خود دشمني ندارد و تمام معاصي از روي جهالت و ناداني و غفلت از خود گناه و نتايج آن از او سر مي زند. تنها فايده خيالي آن، اين است كه انسان به قدر چند دقيقه از روي شهوت نفساني سخن مي گويد.

امام خميني ره

توصيه به خواندن دعاي عهد

امام خميني ره

يكي از اموري كه امام در روزهاي آخر به من توصيه مي كردند، خواندن دعاي عهد بود، ايشان مي گفتند؛ صبح ها سعي كن اين دعا را بخواني، چون در سرنوشت انسان دخالت دارد.


اين مطلب درفهرست موضوعات وبسايت-رديف: ازفرمایشات امام ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب را ببينيد
تاريخ : پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:, | 10:39 | تهيه وتنظيم مطالب توسط : سیدمحمدباقری | | بازديد :

صفحه قبل 1 صفحه بعد